Alla inlägg under december 2009

Av Sanna - 31 december 2009 17:45

Ja, det här är nog det sista blogginlägget jag skriver år 2009. Ska fixa mig iordning lite snart, inte mycket men ja. Sen blir det middag och sen får man väl se vad kvällen bjuder på   Imorgon är det faktiskt bara 13 dagar tills jag fyller 19, nedräkningen till det startar nu typ   


Gott nytt år allihopa, vi hörs nästa år   

Av Sanna - 31 december 2009 13:58

Om 10 timmar är år 2009 slut och år 2010 börjar, har nog några nyårslöften men tänker inte skriva ut dem här. Ja, 2009 har väl varit ett ganska bra år. Självklart finns det ju saker man önskar inte skulle ha hänt men det är inte mycket att göra något åt. Allt kan ju inte vara bra och positivt hela tiden heller.

Jag känner mig i alla fall bättre just nu, förkylningen har nog gett med sig lite. Ska snart ut och gå så får väl se om det blir sämre då igen, hoppas inte.

Ebba den lilla söta vovven vet i alla fall hur hon ska göra för att få mat, hon lyfte nyss upp sin skål mellan framtänderna och slängde den på mig   tyvärr är det inte matdags för henne än...

Av Sanna - 31 december 2009 12:02

Nyårsafton idag då, och jag är sjuk. Eller ja jag är jätteförkyld, ont i halsen, knappt någon röst och eventuellt lite feber. Vill inte ens veta det sistnämda. Eftersom att Ebba knappt kommer att vilja gå ut ikväll på grund av raketer och smällare m.m så måste ju hon få komma ut ordentligt på dagen så har precis kommit in från en vända på ungefär en mil. En och en halv timme tog det och jobbigt var det när förkylningen höll på, hade det inte varit för att jag är sjuk så hade vändan varit rena barnleken. Ska väl vara inne några timmar nu och vila och sen blir det en längre vända igen. Kommer att blogga mera idag men önskar er ändå Gott nytt år nu <3  

Av Sanna - 30 december 2009 20:37

Ja, nu har jag sett filmen. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den, hm den var intressant men inte mycket mer än så. Allvarligt talat så hade jag lite mera förväntningar på den eftersom att alla säger att den är så bra m.m Den var faktiskt ganska långtråkig och det hände liksom ingenting. Vad är det som är så speciellt med den filmen frågar jag mig själv och alla andra som tycker den är så underbar... Finns ju bättre filmer

Av Sanna - 30 december 2009 18:38

Jag och Ebba ska nu kolla på filmen Twilight, eller ja i alla fall jag ska kolla. Ebba ligger väl mest bara brevid i soffan. Jag har faktiskt inte sett den filmen än fast alla pratat om den jättelänge och till och med den andra filmen kommit ut. Har typ dissat den här filmen och tänkt att jag inte kommer gilla den men vi får väl se. Återkommer väl när jag sett klart på den, får väl se om det var värt att vara så anti till den eller om jag då kommer älska filmen   

Av Sanna - 30 december 2009 09:46

Det är ju nyår imorgon så jag började tänka på nyårslöften. Man tänker ju nytt år, nytt tänkande,nytt jag. Men ska man ens ha nyårslöften eller inte, man brukar ju ändå bryta dem ungefär 1 timme in på det nya året eller så lyckas man hålla sig i 1 hel vecka av 52 veckor. Ja, det finns nog vissa som lyckas hålla sina ett helt år men den själv disciplinen eller karaktären har nog inte alla. Säg också att mitt nyårslöfte skulle vara att jag inte ska äta godis, då är det ju bra om till exempel mina föräldrar inte heller äter godis när jag är hemma. Sen vart ska man dra gränsen, om jag får godis i till exempel födelsedagspresent kan jag äta det då eller ska man ge bort det? Äter man det har man ju inte brytit sitt gamla tänk utan man tänker bara det här godiset men sedan blir det mer än så...

Men jag kör nog på nyårslöften ändå, hur ska ni göra?

Av Sanna - 30 december 2009 00:25

Jag gick in för att skriva något men nu när jag väl är här så har jag glömt vad det var. Kan inte komma på det och ju mer jag tänker på det desto mer avlägset känns det. Hatar när det blir så! Hm, jag tänker men hittar det inte så nu går jag och lägger mig, lovar att jag kommer komma på det om en timme eller nåt. Säkert så fort jag har stängt av datorn så ploppar det upp. Godnatt

Av Sanna - 29 december 2009 22:02

Nu på eftermiddagen har fröken Ebba ätit som hon brukar och hon har tiggt som om hon inte fått någon mat på jättelänge. Antingen är hon förkyld (om hundar nu kan bli det) eller så är hon skendräktig.

Har bara tagit det lugnt idag, varit ute med hund, kollat film och sett pappa på tv   väldigt roligt, tyckte i alla fall jag. Ätit tjockis mat med, jag kommer att bli fet eller nåt. Inte bra, får träna massa nu.


Jonny Samuelsson är min pappa det <3 hihi

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards